Persoonsalarmering

Als er thuis iets gebeurt, is het fijn als er snel iemand bij u is. Met de persoonsalarmering van Amaris is hulp altijd dichtbij. Eén druk op de knop van uw alarm is voldoende. Een veilig gevoel voor u en de mensen om u heen.

Wat is persoonsalarmering?

Thuis wonen met de zekerheid van hulp dichtbij. Dat kan met de persoonsalarmering van Amaris. U kunt bij ons kiezen voor een hals- of polsalarm dat verbonden is met een alarmtoestel. Zo heeft u de noodknop altijd bij de hand. 

Heeft u dringend hulp nodig?

Dan drukt u op de knop van uw alarm. Onze alarmcentrale weet dan dat u hulp nodig heeft en neemt direct contact met u op. Via de microfoon en luidspreker van uw alarm kunnen we met elkaar praten. Zo kunt u vertellen wat er is gebeurd en hoe het met u gaat. Als dat nodig is, stellen we vragen. Samen met u bepalen we wat u nodig heeft. Soms voelt u zich na een gesprek met ons weer veilig. Heeft u meer zorg nodig? Dan informeren we een kennis of familielid of zorgen dat er een verpleegkundige of verzorgende naar u toe komt. Wat we doen, hangt af van de afspraken die u hierover met ons hebt gemaakt.

  • 7 dagen per week, 24 uur per dag hulp bij noodsituaties.

  • Direct contact met onze vakbekwame alarmcentrale. 

  • Samen bepalen wat u nodig heeft.

Past persoonsalarmering van Amaris bij mij?

Als u hulp nodig heeft, reageren we snel en doortastend. We zorgen ervoor dat we goed weten hoe het met u gaat. Daarom vragen we wat er is gebeurd. U hoeft zich niet te haasten, we hebben alle tijd voor u. Bij Amaris bepalen we samen met u wat u nodig heeft. Zo zorgen we er samen voor dat u veilig thuis kunt wonen. Regel uw persoonsalarmering nu snel en gemakkelijk. Bel met ons Klantcentrum of vul nu direct het online formulier in. 

“Ik voel me weer veilig in mijn eigen huis. Als er iets gebeurt, kan ik direct iemand om hulp vragen. Voor mijn dochter Erny ook een hele geruststelling.”
mevrouw Rebel-Sijl

Goed om te weten over persoonsalarmering

Als u kiest voor persoonsalarmering van Amaris, heeft u een alarmtoestel bij u thuis nodig. Dit toestel sluiten we aan op onze professionele meldcentrale. In sommige aanleun- en seniorenwoningen van Amaris Zorggroep is zo’n toestel al aanwezig. Heeft u nog geen alarmtoestel, dan plaatsen we deze bij u thuis. We werken hiervoor samen met de leverancier RSVO (tel. 035-623 99 00). U krijgt ook een hals- of polsalarm.

Alarmopvolging

Wilt u dat we iemand informeren na een alarm? Dat kan op twee manieren:

  • U geeft een kennis of familielid op. Als u alarm heeft geslagen, informeert onze meldcentrale diegene direct.

  • U kiest voor professionele alarmopvolging van Amaris. Als u na een alarm meer zorg nodig heeft, komt er een verpleegkundige of verzorgende naar u toe. We zijn er binnen 30 minuten.

Kiest u voor professionele alarmopvolging? Dan is het belangrijk dat we na een alarmoproep snel en gemakkelijk bij u naar binnen kunnen.

  • U kiest voor een sleutelkluisje. In dit kluisje bergen we uw huissleutel veilig op. Als er centrale toegangsdeuren zijn, hebben we daar ook een sleutel van nodig. Natuurlijk kunnen alleen de zorgverleners het sleutelkluisje openen. Het kluisje is heel veilig en beschermd tegen vandalisme. 

Wat kost persoonsalarmering bij Amaris? 

Vergoeding door uw zorgverzekeraar is vaak voor alle of een deel van de kosten mogelijk. Hieronder leggen wij de eenmalige kosten, maandelijkse kosten en de vergoeding van de zorgverzekeraar uit.

U betaalt eenmalig kosten voor het aansluiten van de alarmapparatuur en eventueel het plaatsen van het sleutelkastje. Verder betaalt u een maandelijkse bijdrage voor de huur van de alarmapparatuur. En uw abonnement op de alarmcentrale, de professionele alarmopvolging bij Amaris. Om precies te weten wat persoonsalarmering voor u gaat kosten, kunt u altijd contact opnemen met het Klantcentrum van Amaris. Direct aanmelden kan ook. Vul dan het online formulier in. 

Eenmalige kosten

  • Aansluiten alarmapparatuur: € 75,-

  • Installatie sleutelkastje: € 45,-

  • Afsluiten abonnement (administratiekosten): € 25,-

Maandelijkse bijdrage

  • Huur alarmapparatuur en abonnement op de alarmcentrale: € 18,50

  • Abonnement op professionele alarmopvolging (eerste drie alarmoproepen per jaar): € 14,95

  • Abonnement voor de tweede persoon op professionele alarmopvolging (eerste drie alarmoproepen per jaar): € 4,95

  • Huur extra hals- of polsalarm: € 3,50

  • Vanaf de vierde oproep per jaar betaalt u per zorgmoment á 20 minuten: € 29,50
    Tip: bekijk of de zorg verleend kan worden vanuit uw zorgindicatie bij Amaris!

Vergoeding van uw zorgverzekeraar

Als u persoonsalarmering heeft vanwege een medische reden, dan krijgt u dit (deels) vergoed van uw zorgverzekeraar. Heeft u een restitutiepolis, dan krijgt u de kosten volledig vergoed. Bij een restitutiepolis moet u de rekening zelf naar uw verzekeraar sturen. Of de rekening voorschieten en achteraf declareren. Uw zorgverzekeraar vergoedt de kosten, áls de kosten binnen uw zorgverzekering vallen.

Bij een naturapolis worden de kosten voor persoonsalarmering grotendeels vergoed. Dit geldt óók als uw zorgverzekeraar niet met RSVO samenwerkt. RSVO (tel. 035-623 99 00) kan u helpen bij het aanvragen van subsidie voor uw alarmapparatuur bij de gemeente en/of vergoeding door uw ziektekostenverzekeraar.

Zelf zorg inkopen?

Vergoedt uw zorgverzekeraar de kosten voor persoonsalarmering niet? Dan kunt u er bij Amaris voor kiezen om zelf te betalen. Betaalt u (een deel) van de kosten zelf? Geef dat dan bij het aanmelden bij ons aan. Naast persoonsalarmering bieden we de volgende particuliere zorg en diensten: huishoudelijke hulp, verpleeghulp, ondersteunende begeleiding, persoonlijke verzorging, verpleging, maaltijden, klusjes in en om huis en hotelzorg.

Hoe regel ik persoonsalarmering bij Amaris?

Bij Amaris kunt u uw persoonsalarmering op verschillende manieren regelen. Zo kunt u de manier kiezen die bij u past. Wel zo gemakkelijk!

Online regelen

U kunt persoonsalarmering direct online aanvragen. Klik op ‘aanvraag bij Amaris’ en vul direct het online formulier in. Houd uw Burgerservicenummer bij hand. En bedenk met wie we bij een noodgeval contact mogen opnemen. Als u het formulier heeft verzonden, krijgt u direct een bevestiging in de mail. Ons Klantcentrum stuurt het formulier naar leverancier RSVO. Zij nemen contact met u op. Uw persoonsalarmering is binnen 1 week geregeld. 

Telefonisch regelen

U kunt ook met ons bellen. Bel voor meer informatie of een afspraak het Klantcentrum. Belt u om u aan te melden voor persoonsalarmering? Zoek dan voordat u belt uw Burgerservicenummer op. En bedenk met wie we bij een noodgeval contact mogen opnemen. Een klantadviseur vult samen met u het aanvraagformulier in en legt de vervolgstappen aan u uit.

Snel geregeld bij Amaris

Welke manier u ook kiest, gemak staat bij ons voorop. Daarom nemen we uw situatie goed door en zorgen we ervoor dat u krijgt wat u nodig heeft. Heeft u vragen, bel dan gerust. We helpen u graag verder. 

Hier vindt u onze persoonsalarmering

Amersfoort, Ankeveen, Baarn, Blaricum, Bunschoten, Bussum,  Eemnes, 's Graveland,  Hilversum, Hoevelaken, Huizen, Kortenhoef, Laren, Loosdrecht, Muiden, Muiderberg, Naarden, Nederhorst den Berg, Nijkerk, Soest, Spakenburg en Weesp

Wilt u zorgadvies?
Onze klantadviseurs helpen u graag! 085 - 021 40 40 Stuur een e-mail