Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.
Compliment of klacht
Amaris doet er alles aan om de zorg- en dienstverlening optimaal te laten aansluiten aan ieders verwachtingen en behoeften. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent of dat u met iets zit waar u eens graag vertrouwelijk met een onafhankelijk persoon over zou willen praten. Uw tevredenheid is van grote waarde voor ons.
Eerste stap
Bent u ontevreden over bijvoorbeeld uw persoonlijke verzorging of (niet) verrichte huishoudelijke taken? De eerste stap is dat u, uw familie of contactpersoon de klacht bespreekt met de betrokken medewerker of zijn/haar leidinggevende. Samen kijken we naar een goede oplossing.
Vragen, problemen of gevoeligheden?
U kunt bij ons terecht met vragen, problemen of andere gevoeligheden die op de een of andere manier te maken hebben met de dienstverlening van Amaris en waar u met uw eigen verzorgende of zorgteam niet uit komt.
Cliëntvertrouwenspersoon of klachtenfunctionaris?
U kunt zelf kiezen wie u benadert als u een vraag of probleem hebt. Hieronder hebben we de belangrijkste verschillen voor u op een rij gezet.
- Cliëntvertrouwenspersoon - De cliëntvertrouwenspersoon is alleen voor cliënten of diens vertegenwoordiger. Uw verhaal is het uitgangspunt. De cliëntvertrouwenspersoon ondersteunt u.
- Klachtenfunctionaris - De klachtenfunctionaris is voor cliënten en familie. Het signaal is het uitgangspunt. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u én de organisatie naar een geschikte oplossing. Hij/zij bemiddelt tussen u en de organisatie.
Onze cliëntvertrouwenspersonen:
- Richard Post | 06-83331300 | r.post2@amaris.nl (voor cliënten uit Amersfoort, Baarn, Bunschoten-Spakenburg, Hoevelaken, Nijkerk, Nijkerkerveen of Soest)
- Ine van de Gevel | 06-30394204 | i.vandegevel@amaris.nl (voor cliënten uit Hilversum, Laren, Loosdrecht, Nederhorst den Berg, ’s Graveland, Ankeveen, Breukeleveen of Kortenhoef)
- Hilde van der Meer (ook klachtenfunctionaris) | 06-13340957 | h.vandermeer@amaris.nl (voor cliënten uit Blaricum, Bussum, Eemnes, Huizen, Muiden, Muiderberg, Naarden of Weesp).
Onze Klachtenfunctionaris:
- Hilde van der Meer | 06-13340957 | h.vandermeer@amaris.nl
Vertrouwelijk
Wat u bespreekt is vertrouwelijk en blijft binnenskamers. U kunt dus vrijuit met ons praten. Zonder uw uitdrukkelijke toestemming wordt uw persoonlijke verhaal met niemand gedeeld, ook niet met uw verzorgende of de organisatie. Wel maken we jaarlijks een geanonimiseerd verslag waarin staat welke soort vragen we hebben gekregen. Zo kan Amaris de dienstverlening verder verbeteren.
Externe klachtencommissie
Is de cliëntvertrouwenspersoon of klachtenfunctionaris ingeschakeld en bent u nog steeds niet tevreden met de afhandeling? Dan kunt u een klacht indienen bij de externe klachtencommissie. Amaris Zorggroep is aangesloten bij de Stichting Onafhankelijke Klachtbehandeling. Het reglement vindt u hier. Geschillencommissie De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg schrijft voor dat zorginstellingen aangesloten zijn bij een geschillencommissie. De Geschillencommissie Zorg, Postbus 90600, postcode 2509 LP, Den Haag.
Download hier de complete brochure.
Compliment op Zorgkaart Nederland
Op Zorgkaart Nederland kunt u zorgaanbieders in Nederland waarderen. Van huisarts tot ziekenhuis. Ook Amaris staat op Zorgkaart Nederland. We gebruiken uw reactie actief om onze zorg en dienstverlening te verbeteren. Daarom waarderen wij een reactie altijd! Heeft u Amaris al beoordeeld?
Klacht over de Wmo
Ook bij een klacht of vragen over ondersteuning of zorg die onder de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) valt, kunt u bij Amaris terecht. Heeft u een klacht of vraag over uw beschikking, zoals over het aantal beschikbare uren, dan helpt het Wmo-loket in uw woonplaats u verder.
Wet zorg en dwang – registratie en analyse van onvrijwillige zorg
Sinds de invoering van de Wet zorg en dwang is Amaris verplicht om elk half jaar gegevens aan te leveren, voorzien van een analyse, bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. U kunt hier de analyse van onvrijwillige zorg 1e halfjaar 2021 lezen en hier die van het 2e halfjaar van 2021.
Klacht over zorg onder de wet WZD
Voor vragen of klachten over zorg die onder de wet zorg en dwang valt is het mogelijk om Zorgstem te benaderen.
Zorgstem is een stichting opgericht in 2019 voortvloeiend uit de invoering van de nieuwe Wet zorg en dwang (Wzd). In de wet is bepaald dat u zo nodig een beroep kunt doen op een Cliëntenvertrouwenspersoon (CVP). Deze vertrouwenspersoon is onafhankelijk en adviseert en ondersteunt cliënten en hun wettelijk vertegenwoordigers (naasten en familie) bij zaken rondom (onvrijwillige)zorg.
Margoot van Woensel van Zorgstem:
telefoon 06 - 4087 8060
e-mailadres m.vanwoensel@zorgstem.nl
Gegevens van Zorgstem zijn:
www.zorgstem.nl | info@zorgstem.nl | 088 - 6781 000
Externe klachtencommissie
Amaris Zorggroep is aangesloten bij de Stichting Onafhankelijke Klachtbehandeling.