Compliment of klacht?

Wat vindt u van Amaris? Wij staan altijd open voor uw reactie. Van compliment tot klacht, alles is welkom. Samen met u organiseren wij onze zorg en diensten nog beter.

Zorgkaart Nederland

Op Zorgkaart Nederland kunt u zorgaanbieders in Nederland waarderen. Van huisarts tot ziekenhuis. Ook Amaris staat op Zorgkaart Nederland. We gebruiken uw reactie actief om onze zorg en dienstverlening te verbeteren. Daarom waarderen wij een reactie altijd! Heeft u Amaris al beoordeeld?

Klachten en complimenten

Denkt u met ons mee? Uw compliment of klacht helpt ons onze kwaliteit te controleren en/of te verbeteren. Geef uw compliment, verbetersuggestie of klacht door via de kaart 'uw mening telt'.

Hoe kan ik mijn klacht bespreken?
Heeft u een klacht dan is de meest eenvoudige manier dat u, uw familie of contactpersoon deze bespreekt met de betrokken medewerker of zijn/haar leidinggevende. Benoem uw klacht. Samen kan worden gekeken naar een goede oplossing.

Wanneer u uw klacht liever niet bespreekt met de direct betrokkene(n), of is uw probleem van zeer vertrouwelijke aard en kunt u dit met niemand in uw omgeving bepreken, dan kunt u ook terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon voor advies, bemiddeling of ondersteuning. Deze zal vertrouwelijk met uw verhaal omgaan.

Onze cliëntvertrouwenspersonen:

  • Richard Post | 06-83331300 | r.post2@amaris.nl
    (voor klanten uit Amersfoort, Baarn, Bunschoten-Spakenburg, Bussum, Hoevelaken, Huizen, Naarden, Nijkerk, Nijkerkerveen of Soest)
  • Ine van de Gevel | 06-30394204 | i.vandegevel@amaris.nl
    (voor klanten uit Blaricum, Breukeleveen, Eemnes, Hilversum, Laren, Loosdrecht, Muiden, Muiderberg, Nederhorst den Berg, Weesp of Wijdemeren)

Meer informatie vindt u in de folder 'Uw mening telt'.

Klacht over de Wmo
Bij een klacht of vragen over ondersteuning die onder de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) valt, zoals over het aantal beschikbare uren, helpt het Wmo-loket in uw woonplaats u verder.

Klacht over zorg onder de wet BOPZ
Voor een klacht over zorg die onder de wet BOPZ (Bijzondere opneming in psychiatrische ziekenhuizen) valt hebben wij de brochure De wet BOPZ voor cliënt en familie'.

Externe klachtencommissie
Amaris Zorggroep is aangesloten bij de Stichting Onafhankelijke Klachtbehandeling.

Cliëntenraden

De cliëntenraden van Amaris komen op voor uw belangen. Zij zien toe op de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening. Ook geven de raden advies aan het management. Bijvoorbeeld over de kwaliteit, hygiëne of het privacy beleid. En over de begroting, het jaarverslag of de benoeming van een manager. Deze adviezen wegen altijd zwaar mee in de besluitvorming.

De centrale cliëntenraad bespreekt soortgelijke onderwerpen, maar dan op strategisch gebied. De centrale cliëntenraad adviseert de Raad van Bestuur over beslissingen die voor alle klanten van Amaris belangrijk zijn.

Wilt u input leveren aan de (lokale) cliëntenraad of lid worden? Neem dan contact op met de cliëntenraad van de locatie waar u zorg ontvangt. Betreft het thuiszorg, benader dan de centrale cliëntenraad.

Deel deze pagina
Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nlAmaris Zorggroep is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering
Wilt u zorgadvies?
Onze klantadviseurs helpen u graag! 085 - 021 40 40 Stuur een e-mail