Compliment of klacht
Compliment of klacht
Amaris doet er alles aan om de zorg- en dienstverlening optimaal te laten aansluiten aan ieders verwachtingen en behoeften. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent of dat u met iets zit waar u eens graag vertrouwelijk met een onafhankelijk persoon over zou willen praten. Uw tevredenheid is van grote waarde voor ons.
Bent u tevreden? Wij ontvangen graag een compliment op Zorgkaart Nederland
Op Zorgkaart Nederland kunt u zorgaanbieders in Nederland waarderen. Van huisarts tot ziekenhuis. Ook Amaris staat op Zorgkaart Nederland. We gebruiken uw reactie actief om onze zorg en dienstverlening te verbeteren. Daarom waarderen wij een reactie altijd! Heeft u Amaris al beoordeeld?
Bent u ontevreden?
Bent u ontevreden over bijvoorbeeld uw persoonlijke verzorging of (niet) verrichte huishoudelijke taken? Volgt u dan onderstaande stappen.
Stap 1 Medewerker of leidinggevende
Bespreek uw klacht met de betrokken medewerker of zijn/haar leidinggevende. Dat werkt vaak al heel verhelderend. Samen wordt er gekeken naar een goede oplossing.
Stap 2 Cliëntvertrouwenspersoon
Wanneer u graag wilt sparren of ondersteuning wilt, kunt u contact opnemen met de cliëntvertrouwenspersoon. Deze is er speciaal voor cliënten en/of hun familie en denkt graag met u mee over passende hulp. Wat u bespreekt blijft vertrouwelijk en wordt alleen met uw toestemming gedeeld. Wel maken we jaarlijks een geanonimiseerd verslag waarin staat welke soort vragen we hebben gekregen. Zo kan Amaris de dienstverlening verder verbeteren. Hieronder vindt u de gegevens van de cliëntvertrouwenspersonen van Amaris.
- Ine van de Gevel | 06-30394204 i.vandegevel@amaris.nl (voor cliënten van de Amaris regio’s Hilversum, Baarn, Wijdemeren en Gooisemeren).
- Hilde van der Meer | 06-13340957 h.vandermeer@amaris.nl (voor cliënten van de Amaris regio’s H-Bel, Eemland, Theodotion en Gooizicht).
Voor bemiddeling kunt u terecht bij de externe klachtenfunctionaris van Quasir. Verdere informatie vindt u later op deze pagina.
Stap 3 Onafhankelijke klachtencommissie
Wanneer er na tussenkomst van de klachtenfunctionaris voor u nog geen oplossing naar tevredenheid is gevonden, dan kunt u contact opnemen met de onafhankelijke klachtencommissie. Het reglement vindt u hier.
De gegevens van Stichting Onafhankelijke Klachtbehandeling zijn:
Contactformulier Cliëntvertrouwenspersoon
Klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris is voor cliënten en familie. Uw klacht/het signaal is het uitgangspunt. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u én de organisatie naar een geschikte oplossing. Hij/zij is neutraal en bemiddelt tussen u en de organisatie.
U kunt zelf kiezen wie u benadert als u een vraag of probleem hebt.
Download hier de complete brochure.
Download hier de klachtenregeling.
U kunt hier het klachtenformulier direct invullen
De gegevens van de afdeling klachtenbemiddeling van Quasir zijn:
- Postbus 1021, 7940 KA Meppel | bemiddeling@quasir.nl | 085-4874012 | 06-48445538
Klacht over zorg onder de Wet zorg en dwang (Wzd)
Ondersteuning bij onvrijwillige zorg wordt geboden door de externe vertrouwenspersoon van Stichting Stemgever. Deze stichting is er voor cliënten met een verstandelijke beperking of een psychogeriatrische aandoening die onder de Wet zorg en dwang (Wzd) vallen.
De gegevens van Stemgever zijn:
- www.stemgever.nl | info@stemgever.nl | 088 - 6781 000
Klacht over de Wmo
Ook met een klacht of vragen over ondersteuning of zorg die onder de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) valt, kunt u bij Amaris terecht. Heeft u een klacht of vraag over uw beschikking, zoals over het aantal beschikbare uren, dan helpt het Wmo-loket in uw woonplaats u verder.
Is er na hulp van de cliëntvertrouwenspersoon nog geen passende oplossing gevonden, dan kunt u terecht bij de onafhankelijke klachtencommissie (zie stap 3).
Geschillencommissie
Amaris Zorggroep is aangesloten bij de Geschillencommissie verpleging, verzorging en geboortezorg. Heeft u een klacht, en komt u er met de cliëntvertrouwenspersoon, klachtenfunctionaris of met de onafhankelijke klachtencommissie niet uit, of heeft u een klacht waarbij er sprake is van financiële schade, dan kunt u de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie VVT.
De gegevens van de Geschillencommissie zijn:
- Postbus 90600, 2509 LP Den Haag | www.degeschillencommissiezorg.nl | 070 - 3105380