Veelgestelde vragen over het coronavirus

Wat als het coronavirus uitbreekt bij Amaris? 

We volgen de ontwikkelingen uiteraard nauwgezet en staan in direct contact met experts. We hebben diverse voorzorgsmaatregelen getroffen om ten allen tijde onze basiszorg zo goed mogelijk te kunnen blijven verlenen, ook in het geval van een eventuele uitbraak. Uiteraard houden wij cliënten en bewoners goed in de gaten en nemen we de gebruikelijke gezondheidsmaatregelen in acht. 

Ik heb geen gezondheidsklachten, waarom mag ik dan toch niet op bezoek komen?  

We werken met een hele kwetsbare doelgroep. We doen er dan ook alles aan om het coronavirus waar mogelijk buiten de deur te houden. We volgen hierin nauwgezet de richtlijnen van het RIVM. Het dringende advies is om bezoek aan kwetsbare ouderen te beperken, ook om onze zorgmedewerkers veilig te kunnen laten werken. Alleen noodzakelijk bezoek is nog toegestaan. We rekenen op uw begrip in deze uitzonderlijke situatie.  

Wat verstaan jullie onder strikt noodzakelijk bezoek? 

Dit zijn bijvoorbeeld mantelzorgtaken die noodzakelijk zijn én niet door de zorg kunnen worden overgenomen. Bij een eventueel bezoek gelden strenge hygiënerichtlijnen. Indien u gezondheidsklachten zoals hoesten of verkoudheid heeft, is een bezoek in geen geval toegestaan.  

Wat zijn voorbeelden van niet-noodzakelijk bezoek? 

Hierbij gaat het om sociaal contact, zoals bijvoorbeeld een kopje thee komen drinken of een bloemetje brengen, etc. 

Ik ben bang dat mijn naaste eenzaam of onrustig wordt zonder bezoek 

We begrijpen uw zorgen. We doen er alles aan om de komende weken voor iedereen zo prettig mogelijk te laten verlopen en houden het welzijn van alle bewoners nauwgezet in de gaten. We ontkomen er helaas niet aan dat sommige zaken anders worden ingericht dan gebruikelijk. Zo zijn niet-noodzakelijke welzijnsactiviteiten in groepsverband opgeschort.  

Hoe blijf ik betrokken bij de zorg van mijn naaste? 

Mocht u zich zorgen maken of vragen hebben over uw naaste, dan kunt u uiteraard altijd telefonisch contact opnemen met de betreffende zorglocatie. Wij verzoeken u om dit telefooncontact waar mogelijk te beperken tot dringende vragen, om onze zorgmedewerkers niet onnodig te belasten. U kunt ook een mail sturen naar corona@amaris.nl  

Meer informatie? 

Wanneer de situatie verandert, zullen wij via deze internetpagina informeren. 
Heeft u vragen over het coronavirus? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) via 0800-1351. Ook vindt u meer informatie op de website van het RIVM: www.rivm.nl/coronavirus. 

Deel deze pagina
Wilt u zorgadvies?
Onze klantadviseurs helpen u graag! 085 - 021 40 40 Stuur een e-mail Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 - 17.00 uur
<Macro: (,)>
Welkom bij Amaris! Deze website maakt gebruik van cookies

Cookies zijn kleine bestanden die deze website met pagina’s meestuurt. Uw browser slaat ze op de harde schijf van uw computer op. Er zijn meerdere soorten cookies voor verschillende doelen. Voor het plaatsen van sommige van deze cookies is toestemming nodig. Meer over de cookies die wij gebruiken, de gegevens die verzameld worden, uw rechten en hoe u uw toestemming of gegevens kunt wijzigen leest u in ons Cookiebeleid.

Amaris maakt gebruik van cookies
Meer weten, toestemming of gegevens wijzigen? Lees ons Cookiebeleid.