sluiten

Persoonsalarmering

Wat is persoonsalarmering?

Thuis wonen met de zekerheid van hulp dichtbij. Dat kan met de persoonsalarmering van Amaris. U kunt bij ons kiezen voor een hals- of polsalarm dat verbonden is met een alarmtoestel. Zo heeft u de noodknop altijd bij de hand. 

Details en meer informatie

Wilt u zorgadvies?

Onze klantadviseurs helpen u graag!

Direct aanvragen

Heeft u dringend hulp nodig?

Dan drukt u op de knop van uw alarm. Onze alarmcentrale weet dan dat u hulp nodig heeft en neemt direct contact met u op. Via de microfoon en luidspreker van uw alarm kunnen we met elkaar praten. Zo kunt u vertellen wat er is gebeurd en hoe het met u gaat. Als dat nodig is, stellen we vragen. Samen met u bepalen we wat u nodig heeft. Soms voelt u zich na een gesprek met ons weer veilig. Heeft u meer zorg nodig? Dan informeren we een kennis of familielid of zorgen dat er een verpleegkundige of verzorgende naar u toe komt. Wat we doen, hangt af van de afspraken die u hierover met ons hebt gemaakt.

Past persoonsalarmering van Amaris bij mij?

Als u hulp nodig heeft, reageren we snel en doortastend. We zorgen ervoor dat we goed weten hoe het met u gaat. Daarom vragen we wat er is gebeurd. U hoeft zich niet te haasten, we hebben alle tijd voor u. Bij Amaris bepalen we samen met u wat u nodig heeft. Zo zorgen we er samen voor dat u veilig thuis kunt wonen. Regel uw persoonsalarmering nu snel en gemakkelijk. Bel met ons Klantcentrum of vul nu direct het online formulier in. 

Kiest u voor professionele alarmopvolging?

Dan is het belangrijk dat we na een alarmoproep snel en gemakkelijk bij u naar binnen kunnen. Amaris werkt met digitale sloten of Sleutelkluisjes (Key Safe) van Phoniro. Een verzorgverlener krijgt met een app op de smartphone of tablet toegang tot de woning van de cliënt. Dus zonder mechanische sleutels, pasjes of codes, maar met een digitale sleutel. Dit is een veel veiliger oplossing dan met de ouderwetse sleutelkluisjes. Meer informatie is te vinden op de website van Phoniro.

Meer zorg inkopen

Thuis wonen met zorg op maat, zonder indicatie. Dat kan met de particuliere thuiszorg van Amaris. U kunt kiezen uit de volgende reguliere thuiszorgproducten van Amaris: wijkverpleging, begeleiding, persoonsalarmering en maaltijdservice. Deze (extra) zorg betaalt u zelf. Zo stelt u zelf de zorg thuis samen waar u behoefte aan heeft.

Lees meer over zorg inkopen
8,2
Beoordeling Amaris
Op basis van 295 beoordelingen
“Ik voel me weer veilig in mijn eigen huis. Als er iets gebeurt, kan ik direct iemand om hulp vragen. Voor mijn dochter Erny ook een hele geruststelling.”

Wat Amaris u biedt:

  • 7 dagen per week, 24 uur per dag hulp bij noodsituaties.
  • Direct contact met onze vakbekwame alarmcentrale. 
  • Samen bepalen wat u nodig heeft.

Goed om te weten over persoonsalarmering

Als u kiest voor voor persoonsalarmering heeft u hiervoor wél een alarmtoestel bij u thuis nodig. Dit toestel sluiten we aan op onze professionele meldcentrale. Het is ook mogelijk om uw familie of buren hiermee te alarmeren. In sommige aanleun- en seniorenwoningen van Amaris Zorggroep is zo’n toestel al aanwezig. Heeft u nog geen alarmtoestel, dan plaatsen we deze bij u thuis, hieraan zijn wel kosten verbonden (op te vragen bij ons klantcentrum). We werken hiervoor samen met de leverancier RSVO. U krijgt ook een hals- of polsalarm. Mocht u kiezen voor een andere zorgorganisatie dan dient u bij deze organisatie ook uw persoonsalarmering te regelen.

Alarmopvolging

Wilt u dat we iemand informeren na een alarm? Dat kan op twee manieren:

  • U geeft een kennis of familielid op. Als u alarm heeft geslagen, informeert onze meldcentrale diegene direct.
  • U kiest voor professionele alarmopvolging van Amaris. Als u na een alarm meer zorg nodig heeft, komt er een verpleegkundige of verzorgende naar u toe. We zijn er binnen 30 minuten.

Kiest u voor professionele alarmopvolging?

Dan is het belangrijk dat we na een alarmoproep snel en gemakkelijk bij u naar binnen kunnen. Amaris werkt met digitale sloten of Sleutelkluisjes (Key Safe) van Phoniro. Een verzorgverlener krijgt met een app op de smartphone of tablet toegang tot de woning van de cliënt. Dus zonder mechanische sleutels, pasjes of codes, maar met een digitale sleutel. Dit is een veel veiliger oplossing dan met de ouderwetse sleutelkluisjes. Meer informatie is te vinden op de website van Phoniro.

Wat kost persoonsalarmering bij Amaris?

Prijzen per 1 januari 2022

Vergoeding door uw zorgverzekeraar is vaak voor alle of een deel van de kosten mogelijk. Hieronder leggen wij de eenmalige kosten, maandelijkse kosten en de vergoeding van de zorgverzekeraar uit.

U betaalt eenmalig kosten voor het aansluiten van de alarmapparatuur en eventueel het plaatsen van het sleutelkastje. Verder betaalt u een maandelijkse bijdrage voor de huur van de alarmapparatuur. En uw abonnement op de alarmcentrale, de professionele alarmopvolging bij Amaris. Om precies te weten wat persoonsalarmering voor u gaat kosten, kunt u altijd contact opnemen met het Klantcentrum van Amaris. Direct aanmelden kan ook. Vul dan het online formulier in. 

Eenmalige kosten

  • Aansluiten alarmapparatuur: € 75,00 inclusief aansluitkosten en sleutelkastje.
  • Bij gebruik van Phoniro toegangslot is er geen sleutelkastje nodig.
  • Afsluiten abonnement (administratiekosten): € 26,75

Heeft u al alarmering en wilt u daarnaast de alarmopvolging van Amaris, dan betaalt u € 75,00 voor plaatsing van het sleutelkastje plus € 26,75 administratie kosten. Daarnaast betaalt u voor het abonnement professionele alarmopvolging € 16,00 per maand.

Maandelijkse bijdrage

  • Huur alarmapparatuur inclusief hals- of polsalarm: € 19,50
  • Abonnement op professionele alarmopvolging: € 16,00
  • Abonnement voor de tweede persoon op professionele alarmopvolging: € 5,20
  • Huur extra hals- of polsalarm: € 3,50

Vergoeding van uw zorgverzekeraar

Als u persoonsalarmering heeft vanwege een medische reden, dan krijgt u dit (deels) vergoed van uw zorgverzekeraar. Heeft u een restitutiepolis, dan krijgt u de kosten volledig vergoed. Bij een restitutiepolis moet u de rekening zelf naar uw verzekeraar sturen. Of de rekening voorschieten en achteraf declareren. Uw zorgverzekeraar vergoedt de kosten, áls de kosten binnen uw zorgverzekering vallen.

Bij een naturapolis worden de kosten voor persoonsalarmering grotendeels vergoed. Dit geldt óók als uw zorgverzekeraar niet met RSVO samenwerkt. RSVO (tel. 035-623 99 00) kan u helpen bij het aanvragen van subsidie voor uw alarmapparatuur bij de gemeente en/of vergoeding door uw ziektekostenverzekeraar.

Daarnaast kunnen inwoners van de gemeente Hilversum en Wijdemeren met geen of weinig aanvullend pensioen subsidie krijgen op de huur van de alarmapparatuur (tot max. €14,50 per maand). Meer informatie hierover via RSVO (tel. 035-623 99 00).

Zelf zorg inkopen?

Vergoedt uw zorgverzekeraar de kosten voor persoonsalarmering niet? Dan kunt u er bij Amaris voor kiezen om zelf te betalen. Betaalt u (een deel) van de kosten zelf? Geef dat dan bij het aanmelden bij ons aan. Naast persoonsalarmering bieden we de volgende particuliere zorg en diensten: verpleeghulp, ondersteunende begeleiding, persoonlijke verzorging, verpleging.

Hoe regel ik persoonsalarmering bij Amaris?

Bij Amaris kunt u uw persoonsalarmering op verschillende manieren regelen. Zo kunt u de manier kiezen die bij u past. Wel zo gemakkelijk!

Online regelen

U kunt persoonsalarmering direct online aanvragen. Klik op ‘aanvraag bij Amaris’ en vul direct het online formulier in. Houd uw Burgerservicenummer bij hand. En bedenk met wie we bij een noodgeval contact mogen opnemen. Als u het formulier heeft verzonden, krijgt u direct een bevestiging in de mail. Ons Klantcentrum stuurt het formulier naar leverancier RSVO. Zij nemen contact met u op. Uw persoonsalarmering is binnen 1 week geregeld

Telefonisch regelen

U kunt ook met ons bellen. Bel voor meer informatie of een afspraak het Klantcentrum. Belt u om u aan te melden voor persoonsalarmering? Zoek dan voordat u belt uw Burgerservicenummer op. En bedenk met wie we bij een noodgeval contact mogen opnemen. Een klantadviseur vult samen met u het aanvraagformulier in en legt de vervolgstappen aan u uit.

Snel geregeld bij Amaris

Welke manier u ook kiest, gemak staat bij ons voorop. Daarom nemen we uw situatie goed door en zorgen we ervoor dat u krijgt wat u nodig heeft. Heeft u vragen, bel dan gerust. We helpen u graag verder. 

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.

Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.