Nachtzorg

Heeft u ’s nachts noodhulp nodig? Als u gebruik maakt van de persoonsalarmering van Amaris, staat er binnen 30 minuten een zorgmedewerker voor uw deur. Een fijn gevoel voor u en de mensen om u heen!

Wat is nachtzorg bij Amaris?

Zorg bij uw noodoproep in de nacht. Dat kan met de nachtzorg van Amaris (persoonsalarmering met nachtzorg). Onze hulp is altijd dichtbij. U hoeft alleen maar de alarmknop van uw persoonsalarm in te drukken. Als u op de knop drukt, staan wij in geval van nood binnen 30 minuten bij u op de stoep.

Heeft u ’s nachts dringend hulp nodig?

Gebruik dan uw persoonsalarm. Ons nachtzorgteam is tussen 23:00 uur en 7:00 uur oproepbaar. U kunt ons door de microfoon vertellen wat er is gebeurd en hoe het met u gaat. Soms voelt u zich na een gesprek met ons weer beter. Heeft u meer hulp nodig? Dan komen wij naar u toe. Wij zijn er binnen 30 minuten. Wij kijken hoe het met u gaat en welke zorg u nodig heeft. Wij gaan pas verder als u zich weer beter voelt.

  • Hulp bij noodsituaties in de nacht

  • Oproepbaar tussen 23:00 uur en 7:00 uur.

  • Professionele verzorging en verpleging binnen 30 minuten.

Past nachtzorg van Amaris bij mij?

Als u noodhulp nodig heeft, maakt u dan ’s nachts gebruik van uw persoonsalarm. Wij vragen hoe het met u gaat en of u verder hulp nodig heeft. Als u hulp nodig heeft, komen wij zo snel mogelijk naar u toe. Wij bieden professionele hulp en verpleging. Wij gaan pas weer weg als u weer beter voelt. Wilt u persoonsalarmering met nachtzorg van Amaris? Bel met ons klantcentrum of vul nu direct het online formulier in. 

Goed om te weten over nachtzorg van Amaris

Onze zorgmedewerkers zijn er voor u als u ’s nachts onverwachts hulp nodig heeft. Dat is een veilige gedachte. U kunt ons bereiken door op de alarmknop van uw persoonsalarm te drukken. Heeft u geen persoonsalarmering? Dan kunt u uw alarmering regelen door te bellen naar ons Klantcentrum.

Wat kost nachtzorg?

Met de persoonsalarmering van Amaris zijn de eerste drie alarmoproepen per jaar gratis. Ook in de nacht. Heeft u vaker nachtzorg nodig dan drie keer per jaar? Dan betaalt u €28,50 per zorgmoment. Als u een indicatie heeft voor wijkverpleging, vergoedt uw zorgverzekeraar de kosten van de zorgmomenten na de drie gratis zorgmomenten. Voor nachtzorg geldt geen eigen risico en geen eigen bijdrage.

Geen indicatie voor wijkverpleging

Heeft u geen indicatie voor wijkverpleging? Maar verwacht u dat u vaker dan drie keer per jaar nachtzorg nodig heeft? Bel of mail ons dan! Wij kijken samen met u of u in aanmerking komt voor een indicatie voor zorg. Dan krijgt u de kosten misschien toch vergoed.

Wlz (Wet langdurige zorg)

Als u van het CIZ een Wlz-indicatie heeft ontvangen, worden de kosten vergoed vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). In dat geval betaalt u wel een eigen bijdrage. Hoe hoog deze bijdrage is, hangt af van uw inkomen en wordt berekend door het CAK. Op de website van het CAK kunt u een indicatie van uw eigen bijdrage berekenen.

Wilt u meer nachtzorg dan waarvoor u een indicatie heeft? Of wilt u toch hulp als u geen indicatie heeft gekregen? Dan kunt u ervoor kiezen om de kosten zelf te betalen. Natuurlijk zorgen we ervoor dat de particuliere zorg is zoals u die gewend bent van ons. Betaalt u (een deel) van de nachtzorg zelf? Geef dat dan bij ons aan. Naast nachtzorg bieden we de volgende particuliere zorg en diensten: dagbesteding, dagbehandeling, huishoudelijke hulp, verpleeghulp, ondersteunende begeleiding, persoonlijke verzorging, persoonsalarmering, verpleging, maaltijden, klusjes in en om huis en hotelzorg.

Hoe regel ik nachtzorg?

Als u nachtzorg van Amaris wilt ontvangen, heeft u een contract nodig voor persoonsalarmering met alarmopvolging. Bij Amaris kunt u uw persoonsalarmering op verschillende manieren regelen. Zo kunt u de manier kiezen die bij u past. Wel zo gemakkelijk!

Online regelen

U kunt persoonsalarmering direct online aanvragen. Klik op ‘aanvraag bij Amaris’ en vul direct het online formulier in. Houd uw Burgerservicenummer bij hand. En bedenk met wie we bij een noodgeval contact mogen opnemen. Als u het formulier heeft verzonden, krijgt u direct een bevestiging in de mail. Onze leverancier RSVO neemt dan binnen twee werkdagen contact met u op om alles te regelen.

Telefonisch regelen

U kunt ook met ons bellen. Bel voor meer informatie of een afspraak het Klantcentrum. Belt u om u aan te melden voor persoonsalarmering? Zoek dan voordat u belt uw Burgerservicenummer op. En bedenk met wie we bij een noodgeval contact mogen opnemen. U maakt met het Klantcentrum direct een afspraak voor het plaatsen van het alarm en eventueel sleutelkastje.

Vaker nachtzorg dan drie keer per jaar

Wilt u vaker nachtzorg dan drie keer per jaar? Dan heeft u een indicatie van een wijkverpleegkundige nodig. Neemt u hiervoor contact op met ons Klantcentrum. Onze klantadviseur geeft u meer informatie.

Snel geregeld bij Amaris

Als u ’s nachts uw alarm gebruikt omdat u hulp nodig heeft, staan wij binnen 30 minuten bij u op de stoep. Wij verzorgen u en gaan pas weg als u zich beter voelt. Omdat u weet dat u ons ’s nachts kunt bereiken, heeft u meer zekerheid tijdens de nacht. Een fijn gevoel!

Hier vindt u onze wijkteams

Amersfoort, Ankeveen, Baarn, Blaricum, Bunschoten, Bussum,  Eemnes, 's Graveland,  Hilversum,  Hoevelaken, Huizen, Kortenhoef, Laren, Loosdrecht, Muiden, Muiderberg, Naarden, Nederhorst den Berg, Nijkerk, Soest, Spakenburg en Weesp.

Wilt u zorgadvies?
Onze klantadviseurs helpen u graag! 085 - 021 40 40 Stuur een e-mail